Zimní krása Julských Alp

22. 5. 2016 | zobrazeno 5998×

[Slovinsko] Letošní Velikonoce jsme strávili v okolí Triglavu, zimní túrou v krásně zasněžených horách. Ač to tak první den nevypadalo, nakonec se počasí umoudřilo a odměnilo nás takřka dokonalým západem slunce, jasnou nocí plnou hvězd i ranní inverzí a dalekými výhledy.

údolí Triglavských jezerúdolí Triglavských jezerkoupit fotografii | poslat jako pohlednici

Se zamračeným nebem nad hlavou vyrážíme z parkoviště na Slap Savici za Bohinským jezerem vstříc skalnaté stěně Komarča. Při pohledu na ni člověk opravdu netuší, kudy vede turistická cesta. S prudkým stoupáním přibývá sněhu, až se relativně rychle dostáváme k Černému jezeru. Rychlý postup nás těší, to se ale hnedka změní. Začíná sněžit, dno údolí Lopučniška dolina je plné nepříjemných stoupání nahoru a dolů, často ztrácíme cestu, a stoupání k rozcestníku Ruski grob je vyloženě za trest. Do zimního přístřešku u chaty Koča při Triglavskih jezerih přicházíme pozdě odpoledne a totálně vyfluslí.

cestou na Zasavskou kočucestou na Zasavskou kočukoupit fotografii | poslat jako pohlednici

sněžné liniesněžné liniekoupit fotografii | poslat jako pohlednici

Druhý den ráno je předpověď relativně optimistická, a tak se – když už jsme tady a máme sněžnice a další zimní vybavení – rozhodujeme pokračovat na Zasavskou Koču. Cesta širokým údolím Triglavských jezer je už lepší, a občas se mezi mraky objeví díra a postupně se otevírají hezké výhledy na hory. Na chatě jsme před polednem, vítá nás luxusní nový winterraum.

západ u Zasavské kočizápad u Zasavské kočikoupit fotografii | poslat jako pohlednici

Malo Špičje a údolí TrentaMalo Špičje a údolí Trentakoupit fotografii | poslat jako pohlednici

Triglav v posledních paprscíchTriglav v posledních paprscíchkoupit fotografii | poslat jako pohlednici

soumrak v Julských Alpáchsoumrak v Julských Alpáchkoupit fotografii | poslat jako pohlednici

Orion a Malo ŠpičjeOrion a Malo Špičjekoupit fotografii | poslat jako pohlednici

hvězdy nad Zasavskou kočouhvězdy nad Zasavskou kočoukoupit fotografii | poslat jako pohlednici

Během odpoledne se nebe postupně téměř úplně čistí, a tak se kocháme výhledy a následně krásným západem slunce, to vše kousek od chaty, která stojí opravdu na dokonalém místě. Večer ještě využívám jasné noci k vyfocení pár hvězdných fotek, díky březnovému termínu ani nijak extra nemrzne.

první paprskyprvní paprskykoupit fotografii | poslat jako pohlednici

Zadnjiški OzebnikZadnjiški Ozebnikkoupit fotografii | poslat jako pohlednici

Další den nás čeká výstup poměrně prudkým žlebem na hřeben pod masivem Vršaky, odkud pokračujeme do sedla pod Zadnji Vogel. Ráno je stále jasno, jen údolí zaplnily mraky – zkrátka počasí výletové i fotící, co více si přát. Na slunci se otepluje, a sestup k chatě Koča na planini Při jezeru je naprosto pohodový a stále s hezkými výhledy.

Hory a mrakyHory a mrakykoupit fotografii | poslat jako pohlednici

Velika ZelnaricaVelika Zelnaricakoupit fotografii | poslat jako pohlednici

Poslední den už nás čeká jen sejít do Staré Fužiny, vyzvednout auto a vydat se domů. Povedené akce a do Slovinska se (co nevidět) vrátíme.

Sněhová pohádkaSněhová pohádkakoupit fotografii | poslat jako pohlednici

Zimní pohádkaZimní pohádkakoupit fotografii | poslat jako pohlednici

Související odkazy

Fotogalerie Slovinsko

Sveti Tomaž – nejfotografovanější slovinský kostel

Goriška Brda – krajina vinic, kopečků a kostelů

Zelenci - smaragdové zrcadlo hor

Ze sedla Vršič Kriškou stěnou k Pogačnikovu domu

Velika Baba – okruh z rakouské strany

Mangart – západ i svítání u horského velikána

Triglav – od západu do svítání u nejvyšší hory Slovinska

Piran - nejhezčí slovinské město

Přes zubaté vrcholky Kamnišských Alp

Zimní krása Julských Alp

Jamnik a Bled - ikonické slovinské kostelíčky

Každá cesta začíná plánováním. Já své cestovatelské plány začínám u průvodců z řady Lonely Planet .

Slovinsko průvodce Lonely Planet

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace